U klíčových slov je nutné zmínit variace. Ne vždycky se totiž podaří, že uživatel internetové vyhledávače zadá přesné znění klíčového slova tak, jak se vám ho podařilo zasadit do vašeho obsahu. Zkrátka jazyk je nedokonalý a tak se každý uživatel vyjadřuje přece jen trošku jinak, než je ustálená norma. Samozřejmě, najde se velká většina, která když hledá plyšového medvídka, napíše „plyšový medvídek“. Ale pak jsou tu lidé, kteří napíší „medvěd plyšák“ nebo „plyšový méďa“ a myslí tím to samé. Je tak velice důležité, aby analýza klíčových slov https://www.seolight.cz/navrh-klicovych-slov odhalila také nejdůležitější a nejčetnější variace pro vaše vybraná klíčová slova. Může se totiž stát, že budete ztrácet příležitosti u opravdu super skvělých klíčových slov.
Pro co se tedy rozhodnout? Někdy je dobré, pokud je analýza provedena na jedničku, zahrnout do seznamu variací hlavně přesné variace – tedy máte informaci, že lidé hledají plyšové medvědy hlavně s použitím slov „plyšový“ a „méďa“. Je tedy dobré vypsat alespoň několik variací, které sdílejí vyhledávací záměr s vaším klasickým klíčovým slovem. Poté je ale dobré zmínit a zahrnout i ty ostatní verze, protože opět můžete ztrácet další a další návštěvníky.
Jen si to vezměte, klasický výraz, který máte v obsahu, vyhledává například čtyři sta padesát lidí z tisíce. Ten zbytek se spoléhá http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/polsko-spoleha-na-plyn-z-bridlic-zasoby-ale-mozna-zklamou-774751 na jiné vyhledávací termíny blízkých či přesných variací. Takže namísto toho, abyste zachytili celou tisícovku, nebo alespoň přibližnou část, zachytáváte ani ne polovinu všech. Pokud ale využijete variací, můžete zvýšit počet návštěvníků jen pro tohle jedno klíčové slovo klidně i o několik stovek. Více lidí tak uvidí váš obsah, více lidí klikne na reklamu, více lidí si koupí zboží, více peněz dostanete. Jednoduchá matematika, která ale častokrát chybí i u těch největších firem a podnikatelů.